Förslag på verksamhetsplan 2023

Inledning:
”Det var med stort vemod vi tvingades inse valutfallets konsekvenser för Sverige och vår demokrati. Vänsterpartiet gick inte lika bra som opinionssiffrorna tidigare utlovat, medan Sverigedemokraterna gjorde sitt starkaste val någonsin. I Västernorrland backade vi från rekordåret 2018 tillbaka till nivån där vi tidigare legat. Men vi ger inte upp! Rekord kan man slå och det ska vi göra igen. Vissa rekord slår vi glädjande nog redan idag. Medlemsantalet ökar stadigt och Vänsterpartiet Västernorrland har aldrig haft så många medlemmar. Människor vill vara med i Vänsterpartiet och det beror på att man ser att vi behövs och att man vill vara med och förändra samhället åt vänster. Vänsterpartiet Västernorrland måste kanalisera den viljan, bygga en stark opposition i regionen och ett starkt enat Vänsterparti i hela länet. Vänsterpartiet Västernorrland måste synas och höras mest och vi ska göra det med hjälp av våra aktivister i folkrörelsen som vi är en del av.”

Läs hela verksamhetsplanen här: Förslag-till-verksamhetsplan-2023