Vänsterpartiet Västernorrland på Stora Torget i Sundsvall

Titta på bilderna. De är från vår länssamling på torget i Sundsvall. Från norr kom partiets turnevagn och den kompletterades med Sundsvalls egna valvagn, vackert rödmålad och med fina loggor på sig.  Vi samlades i ett något skakigt väder på torget och en rad vänsterpartister var uppe och pratade och presenterade sig. Christina Höj Larsen visade på ett föredömligt sätt var problemen finns med den borgerliga politiken. Hon gav en expose över det politiska läget. Senare kom också Ulla Andersson, vår ekonomisk-politiska talesperson tillika vice ordförande, och gav en bred presentation av våra förslag och vänsterpartiets politik. Tillsammans med andra lokala vänsterpartister så delades dagen upp i 2 pass, ett kring lunch och ett senare på eftermiddagen. Från vår riksdagslista så fick vi höra anföranden av Göran Wåhlstedth från Ö-vik, av Åke Johansson från Sundsvall och Elisabet Finne också Sundsvall. Lars-Gunnar Hultin talade landstingsfrågor och berättade om en del förslag som återfinns i vårt landstingsprogram  (se annan plats på hemsidan). Från Sundsvallsorganisationen så fick vi också höra anföranden av Hans Zetterkvist och Christiane Rüdiger. Evenemanget på torget innehöll också musik i riklig mängd, importerad från Örnsköldsvik. Ett stort tack till Marielle & Skrotet och Mattias Hamberg som med sina musikaliska inslag gav en fin och mysig inramning till vår dag på Sundsvallstorget. Ung Vänster hade också sin lokala turnestart denna dag i Sundsvall och deltog med tal av Elin Morén och dikter av Alexander Wallin.

Välfärden är inte till salu! Nu arbetar vi intensivt närmaste månaden för att byta regering i landet, och stärka våra positioner i kommuner och landsting! Sverige, Västernorrland och dess kommuner behöver Vänsterpartiet! För jämlikhet, för våra barns framtid! För en hållbar utveckling och ett humanitärt samhälle!