• Jobba hos oss

OMBUDSMAN TILL VÄNSTERPARTIET VÄSTERNORRLAND
Anställning 75%, tillsvidare, med 6 månaders provanställning

ARBETSUPPGIFTER
På uppdrag utav distriktsstyrelsen arbeta med att sprida partiets politik och synliggöra våra riksdagsledamöters arbete i länet. Stötta våra lokalföreningar – såväl organisatoriskt som politiskt, till exempel genom att hålla i utbildningar, nätverksträffar, internfeministiskt arbete etc. Arbeta med medlemsvård. Se till så att partidistriktet är synligt, har en aktiv kommunikation på såväl sociala medier som i traditionella medier. Att anordna aktiviteter för partimedlemmar såväl som för allmänhet som är intresserade utav Vänsterpartiets politik. Tjänsten kommer att kunna utvecklas och förändras i takt med distriktsstyrelsens och partiföreningarnas önskemål. Vid valår förväntas det att ombudspersonen är loket i kampanjarbetet till exempel.

KVALIFIKATIONER
Du har mycket god kännedom om Vänsterpartiets politik. Erfarenhet av styrelsearbete är meriterande. Även erfarenhet utav att arbeta i andra organisationer är meriterande.

Du har god förmåga att samarbeta och utveckla dina arbetssätt tillsammans med andra. När du får uppdrag arbetar du självständigt, tar egna initiativ och genomför det du åtagit dig. Du är ansvarstagande och kommunicerar väl i såväl tal som skrift. Du har förmågan att tala inför en grupp och har inga problem med att hålla i utbildningar eller ett föredrag om du fått tid till förberedelse innan.

Det är meriterande med erfarenhet av arbete med att sprida budskap via sociala medier. Du har körkort och tillgång till bil. I och med att du förväntas vara och kommer att vara hela länets ombudsman är detta önskvärt.

UPPLYSNINGAR
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Omfattning 75%, 30 timmar i veckan, Oreglerad arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer. Arbetsställe, flexibelt utifrån de ansökningar som inkommer.

LÖN
Tarifflön enligt kollektivavtal.

ANSÖKAN
Maila din ansökan senast 7/1 2020 till