Grattis, Christina!

VU2_760

Vänsterpartiets nya partistyrelse har idag valt verkställande utskott, partisekreterare och vice ordförande. Till vice ordförande omvaldes Ulla Andersson, ekonomiskpolitisk talesperson.

– Vänsterpartiet har gång på gång visat vilken betydelse vi har i svensk politik för att förbättra och bygga ut välfärden, sist med de 10 vänstermiljarderna till fler anställda och bättre kvalitet i vård, skola och omsorg. Känns fint att få vara en del i ledningen för det partiet, säger Ulla Andersson.

Aron Etzler valdes om som partisekreterare.
– Vi har landets bästa partiledare. Nu ska vi bygga den bästa partiorganisationen också¨, säger Aron Etzler.

I det nya verkställande utskottet blev det omval av Mia Sydow Mölleby, som även är gruppledare för V i riksdagen och Rossana Dinamarca, feministisk talesperson. Nya ledamöter i VU blev Christina Höj Larsen, antirasistisk talesperson och Kaj Raving, politisk sekreterare, som sitter i kommunfullmäktige i Nybro.

VU
Jonas Sjöstedt